Sain rahat tilille jo vähän aikaa sitten. Ostin kirjankin jo päiviä sitten, itse asiassa maanantaina. Olen päässyt hiukan yli puolenvälin - tarkalleen ottaen olen sivulla 419. Kirjan lukemine on käynyt erittäin hitaasti, koska se on englanniksi. Sanakirjasta ei ole kyllä pitänyt katsoa vielä mitään, mutta minulla on vain paha tapa kiirehtiä lauseiden edelle, jolloin se oikea merkitys saattaa vääristyä (ihan sama tajusitko, minä en ainakaan : D)

Olen miettinyt vähän aikaa, kuinka tuota kirjaa pitäisi lukea. Pitäisikö minun nopeasti ahmaista se ja sitten hehkuttaa, vai edetä vähitellen, niin että jännitys ja ärsyttävä epätietoisuus lopulta räjäyttävät pääni? Olisi kai turvallisinta valita keskitie noiden vaihtoehtojen väliltä. Luen aina koko päivän (enkä vain iltaisin niin kuin alussa tein), mutta pidän pieniä taukoja. Nytkin on itse asiassa melko vaikeaa olla erossa tuosta kauan puhutusta kirjasta.

Viimeinen Harry Potter on saanut minut älähtämään kaksi kertaa ääneen "Mitä?!". Ensimmäinen kerta oli, kun sain kuulla Tonksin olevan raskaana. Seuraavan kerran parkaisin kun luin, että Kalkaroksesta oli tullut Tylypahkan rehtori. J.K. Rowlingilla on kyllä taito pitää lukijansa jännityksessä loppuun saakka (vaikka toivonkin ettei sitä loppua koskaan tulisikaan). Tarinan edetessä sitä alkaa itsekin muodostamaan teorioita päässään, pohtimaan mikä voisi olla mahdollista ja mikä ei.

No, nyt kun tässä välissä kävin tyhjentämässä tiskikoneen, taidan palata kirjan ääreen. Ehkä vielä tulen tänään jossakin vaiheessa kirjoittelemaan.